Van Liefde!

Hoe teleurstellend de mens is... ik blijf mij verbazen. 

Zij trapt mij er binnenkort uit, zei hij. Inmiddels ex nummer 2. Ex nummer 1 is er weer, met geld deze keer.

Hij is weg en komt niet meer terug, appte zij gisteren...
Ik heb hem er uit gezet, zei zij vanmorgen om acht uur bij een kopje thee. Wij vertrekken ook. Nee je hoeft niet op mijn huis te passen deze keer... in november ben ik er weer.

Jij gelooft niet, zegt zij. Dat respecteer ik, maar reageer niet meer. De wereld is vol atheïsten, ik ga die zielen bekeren. Ik schrijf over de heer, a.u.b. zwijg, als jij je ongeloof uitschreeuwt dan gelooft niemand mij meer.

Ik reageer, deze keer...
Hoe vol van liefde voor de naaste is hij of zij die gelooft in de Heer? Ik moet zwijgen, het geloof eist dat, nu nog steeds na al die eeuwen. Sorry, maar ik zwijg niet deze keer. Weet jij mijn naam niet meer? Als jouw god bestaat, dan heeft hij ook mij geschapen.



Comments

Popular posts from this blog

De dood voelt zich rijk

Wat is een #vissenhuid?

#gedicht #Reintje-de-Vos - deel 1