Lieflijk gezang...

Een madrigaal is een eenvoudig gedicht. Luchtig van vorm en met een variabel rijmschema (als het ergens maar rijmt), met de nodige satire, ironie en/of humor in combinatie met het thema (Natuur en Liefde).


Lieflijk gezang...

De zon zie ik nooit zitten.

Die werkt schijnlijk de hele dag.

Net als al dat ongedierte, dat mij natuurlijk mag.

Hoe lieflijk zoemt die mug nog steeds,

uit volle borst nu 2 weken reeds,

een ode in mijn oor,

waardoor, ik gedreven haar maat sla,

want daar zijn vrienden voor.

Hondengeblaf.

Sprinkhanenplaag.

Kikkers kwaken.

Overspannen raken.

Uiteindelijk giftig zijn.

In niemandal slapen, fijn.


Met deze Madrigaal deed ik mee aan de schrijfuitdaging van Miranda Tabor .... zie HIER

Comments

Popular posts from this blog

De dood voelt zich rijk

Wat is een #vissenhuid?

#gedicht #Reintje-de-Vos - deel 1